Vraagje om medewerking bij nieuwe FPV sim

FPV Racing Forum Racing & Meetings Drone racing simulators Vraagje om medewerking bij nieuwe FPV sim

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #9964
    hacky
    Participant

    Hallo mensen die graag multicopters besturen,

    Ik zal mij even voorstellen: Ik ben Arjan Wiegel, (VR) software ontwikkelaar en samen met mijn broer zijn wij DreamEscape. Zelf ben ik een fanatiek RC-bestuurder en knutselaar in de breedste zin van het woord en begin me net een beetje met FPV spul bezig te houden.
    2 maanden geleden zijn wij begonnen een FPV drone simulator te bouwen en hebben deze uitgebracht op Steam. (FPV drone simulator) Momenteel is de game beschibaar middels early access en in december hopen wij te releasen en dan vragen we er (na een korte kortingsperiode) een paar eurotjes voor. Onze doelgroep is eenieder die graag wil oefenen met onze simulator alvorens zijn echte drone aan zijn vliegkunsten bloot te stellen. Daarnast moet de simulator ook gewoon leuk zijn. Net als Microsoft flight simulator zeg maar. Wij mikken momenteel op de mensen die een game controller aan hun pc hebben en willen in de toekomst ook die USB RC stekkertjes gaan ondersteunen. toetsenbord/muis werkt ook, maar dat is natuurlijk gewoon kut.
    Om een beetje een gevoel te krijgen bij het materiaal probeer ik een beetje onderzoek te doen naar de drones, fpv goggles en de bestuurders.
    Ik woon in Twente, dus ik zoek naar mensen hier in de buurt die mij van informatie kunnen voorzien.

    Nu heb ik voor jullie 4 vragen:
    1. Wie zou onze simulator willen testen op realisme? Hiervoor hoef je niet uit Twente te komen. 😉
    2. Wie heeft er ervaring met andere simulatoren en wat kan daar beter aan.
    3. Met wie zouden we eens contact mogen hebben om metingen te verrichten aan verschillende drones (denk aan gewicht, luchtweerstand, kracht, opsnin-snelheid, geluid, draaisnelheid(roll,flip.turn), etc. )
    4. Met wie kunnen we het hebben over, voelen aan en testen met zo’n USB RC stekkertje? Ik ben benieuwd naar de verschillende standaarden daar in, verschillende merken, ondersteunde zenders, drivers, etc.

    Hulp wordt beloond met gratis Steam-licenties op het spel en je naam in de credits. 🙂
    Graag een reply als je interesse hebt om te helpen.

    • Dit onderwerp is gewijzigd 6 years, 5 months geleden door Droneracers.nl.
    #9969
    Droneracers.nl
    Keymaster

    Wij hebben de vraag gedeeld op onze Facebook pagina!

    #9971
    raymon kroeze
    Participant

    Ik wil wel meewerken hier aan! lijkt me tof. Heb al ruime ervaring met mini quads. Zelf heb ik al meerdere sims geprobeerd. Tot nu toe is mn favoriet hotprops. Denk dat het heel erg belangrijk is om de rate/pid profielen van oa Betaflight over te nemen. Veel sims voelen aan alsof je op de maan aan het vliegen bent. Zwaartekracht is niet goed en het gevoel van massa klopt niet. Je kunt je quad niet ‘weggooien’ zeg maar in een simulator.
    Zelf gebruik ik een PPM naar usb kabel van hobbyking, zo kan ik de sim spelen met m’n remote voor mn quad. Je mag me ook mailen: [email protected]

    mn youtube kanaal:
    https://www.youtube.com/c/raymonFPV

    #9972
    DroneDFPV
    Participant

    Beste,

    Het lijkt mij super tof om deze simulator te testen! Zelf vlieg ik nu een jaar met mini quads en oefen ik ook regelmatig om mijn favoriete simulator; Velocidrone. ÉÊn van de leukste elementen van velocidrone is dat je online kunt spelen, het zou tof zijn dat dat ook in deze simulator wordt verwerkt.
    Ik gebruik een Taranis X9D voor het spelen met een standaard micro usb -> usb.

    YT:DroneDFPV
    Mail:[email protected]

    Met vriendelijke groet,

    Dennis Mennema

    #9975
    Hustler6
    Participant

    Lijkt me leuk om te helpen, mee te denken en jullie van feedback te voorzien.
    Je kunnen altijd een mailtje sturen naar [email protected].

    #9976
    hacky
    Participant

    Bedankt voor de snelle reactie, Raymon, Dennis en teHuster!

    Wow, Hotprops is wel goed zeg! Ons doel is vergelijkbaar daar mee, maar dan op steam, controller support en lage instapdrempel. Online spelen is een van onze doelen, maar eentje waar veel werk in gaat zitten om goed te doen. JE kan op onze Trello-pagina aangeven welke features je graag ziet.
    Raymon, vind je de massa in Hotprops ook niet goed voelen of geldt dat voor andere sims?

    Wie is wel eens in Twente, of is dit een randstad ding? Zo 1-op-1 klets wat makkelijker.
    Wij kunnen ook een keer ergens langskomen als het niet meteen de andere kant van het land is.

    #9977
    Droneracers.nl
    Keymaster

    Tip, vooral de real-life feel in een sim is belangrijk en dit verschilt per setup/drone!

    #9993
    raymon kroeze
    Participant

    Tot nu toe vind ik dat van alle sims. Een voorbeeld… Wat we vaak doen met onze quads is bijvoorbeeld een powerloop.. Vol gas omhoog achterover en het moment dat we op de kop gooien we het gas dicht. Op deze manier kun je jezelf erg ver weggooien in de realiteit. maar in de SIMS kun je zo amper over een boom heen komen.

    Ik heb geen idee wat een trello pagina. Persoonlijk geef ik niks voor het online spelen met sims, maar snap wel dat sommige mensen dit wel willen. Denk dat je ook mooie en goede freestyle omgevingen wil creeeren

    #10041
    hacky
    Participant

    Hmm, interresant. Ik ga meteen powerloops oefenen 🙂
    Ik zie dat ik de Trello link vergeten was: https://trello.com/b/hWPTrhZq/fpv-drone-simulator

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
×