Waar te beginnen

FPV Racing Forum Algemeen Al het begin is moeilijk Waar te beginnen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #1892
    Speedy7912
    Participant

    Ik ben me aan het oriënteren in de wereld van het fpv droneracen. Maar waar start ik. Ik lees veel van leren is crashen maar voor het zover is moet je een drone aanschaffen. Hierbij zit ik te denken aan zelfbouw. Dit bouwen lijkt me niet zo’n probleem maar ik zit voornamelijk met wat schaf ik aan. Ik vele voor mij nieuwe termen om nog maar niet te praten over de specificaties die je aan typenummers zou af moeten kunnen lezen (bijv lipo 1s, 2s, 3s op motoren nummers als 2000kv). Kortom om een drone te kunnen bouwen moet je eerst weten wat je moet kopen. Welke onderdelen, waar moet je per onderdeel op letten, zijn onderdelen compatible (en passen ze op je frame, uitgaande dat je al weet met wat voor frame je moet beginnen). Ik ben van mening dat je om te beginnen niet meteen de top moet willen kopen, zeker gezien het in het begin ongetwijfeld vele crashen. Maar ik wil ook geen rommel kopen waar je niet mee kunt leren omdat het bij het 1e foutje direct kapot is.

    Kortom: “ik wil starten maar waar begin ik?”.

    #1895
    boudewijn
    Participant

    ik zou aanraden om te beginnen is veel filmpjes kijken. op youtube is zoveel informatie te vinden. Ook is het raadzaam om onderdelen te gebruiken die veel mensen gebruiken denk aan de zmr 250(frame) naze (flightcontroller).

    een goed begin als je aan onderdelen gaat denken is bijvoorbeeld:
    frame:zmr250 (ook de powerdistribution board hier van)
    motor:emax 2205 2300kv
    ESC:litle bees 20A
    flight controller:Naze32 rev6
    lipo:3 cell tussen de 1300 en 1800mah en als je al wat meer ervaring hebt een 4cell 1300 tot 1800 mah
    propellers maakt niet veel uit zolang die maar op een as van met deze motors 3mm past. en ook op het frame passen dus 5 inch zijn in dit geval.

    om terug te komen op de voorbeelden die je hebt genoemd.
    kv staat voor de rotaties die de motor per minuut maakt voor elke volt die je door de motor laat gaan dus bij 1 volt draait deze motor 2300 keer per minuut. bij 2 volt 2600 keer per minuut enzovoort. des te meer volt des te harder de motor draait des te meer stuwkracht deze geeft.

    dit sluit ook aan bij je andere voorbeeld.
    het aantal cellen van een lipo 1s 2s 3s 4s staat voor het aantal cellen waaruit deze is opgebouwd. 1 cel heeft een voltage van ongeveer 3.7 volt dus een 2 cel lipo heeft een voltage van 7.4 volt hierdoor is het handig om als je begint met vliegen dat je begint met een 3 cel batterij deze heeft een lager voltage dus ook geeft wat minderkracht. daardoor is het makkelijker om te leren vliegen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
×